Du er her

Nytt hovedkontor og showroom

I lyse og luftige lokaler i et splitter nytt bygg på Alnabru i Oslo vises det beste av alt Moelven har å by på. Her har Moelven Modus fått sitt nye hovedkontor, og i tillegg har Moelven Wood og Moelven Limtre et lekkert showroom.
Av Redaksjonen
Publisert 03.10.2017 11:31

Reportasjen er skrevet av Moelven.

Moelven Modus har flyttet inn med 15 medarbeidere, og nylig var det åpning av showroomet.

– Vi kommer til å bruke dette mye, hit skal vi ta med kunder og arkitekter og vise frem alt vi har å by på. Dette er jo som en godteributikk med treverk, sier interiørdesigner og produktutvikler Anja Victoria Selli, som kalles showroomets «mor».

Hun hadde ideen om å videreføre Moelven Woods messestands inn i permanente lokaler og har jobbet hele sommeren med å få alt på plass.

– Dette er det første ordentlige showroomet Moelven har, og det ligger veldig sentralt i forhold til vei, tog og hotell. I bygget finnes det også auditorier, møterom, kantine og gym, sier hun.


Iinteriørdesigner og produktutvikler Anja Victoria Selli kalles showroomets «mor». (Foto: Jan Lillehamre)

Felles møtepunkt

Moelven Woods showroom er delt i en interiør- og en eksteriøravdeling.

– Her viser vi en blanding av vårt standardsortiment og Moelven Wood Prosjekt sine produkter. Moelven-hjertet banker ekstra godt fordi vi viser oss frem fra vår beste side, og det er en stor fordel at så mange er representert – det har allerede oppstått gode synergier av det, sier Selli.

Arkitekter, entreprenører og utbyggere

Produktsjef Winfried Schaal i Moelven Wood Prosjekt kommer også til å bruke showroomet aktivt.

– Jeg skal ta med arkitekter hit, og antakelig vil også kunder ønske å møtes her. Mange entreprenører og utbyggere har spørsmål om alt mulig i forhold til våre produkter, og da er det mye bedre å presentere løsninger her fremfor på en byggeplass, sier han.

Felles prosjekter

Siden flere selskaper har lokaler under samme tak vil det også bli lettere å utvikle nye prosjekter i fellesskap. – Dette har vi etterspurt i flere år – i flere prosjekter er tre-fire ulike Moelven-selskaper involvert, men vi har ikke hatt noen felles møtepunkter før nå, sier Schaal.

Kategorisjef Pål Thomas Kvil i Moelven Wood vil først og fremst prioritere hyttekunder og kjedekunder.

– Tidligere har vi ikke hatt gode muligheter til å vise frem hva vi kan by på. Et visningsrom som dette er et godt sted å ta med kunder, sier han.

Ny start


I lokalene er det brukt panel fra Moelven. (Foto: Jan Lillehamre)

Moelven Modus har allerede tatt sine nye lokaler i bruk, og medarbeiderne stortrives.

– Det var godt å flytte hit og få lyse, luftige lokaler. Det merkes at hele gjengen har fått et løft – dette er en ny start for oss, sier sivilarkitekt Birgitte Magnussen, som har tegnet Moelven Modus sine nye lokaler.

– Tanken med lokalene er å vise frem mest mulig av Moelvens produkter i et helhetlig miljø. Her får vi vist hele spekteret til kundene på tvers av selskaper. I tillegg blir vi bedre kjent med hverandre internt, noe som åpner muligheter for økt tverrfaglig samarbeid slik at vi kan dra bedre nytte av hverandre, sier hun.

I Moelven Modus sine lokaler er det for eksempel brukt panel fra Moelven Wood på gulv og vegger.

– I tillegg til at lokalene skal vise frem Moelvens produkter skal dette også være et godt sted å jobbe. Vi har lagt vekt på uformelle møteplasser og hyggelige sosiale soner for medarbeiderne, og har fått gode tilbakemeldinger om at folk trives, sier Magnussen.

Byggmodul i Oslo er med

Prosjektutvikler Erik Langmo i Moelven ByggModul er den eneste i Moelven ByggModul som holder til i Oslo, og han fulgte med da Moelven Modus flyttet inn i de nye lokalene.

– Jeg fulgte med på lasset fra Ensjø, og her har vi fått en helt ny verden. Lokalene er utrolig flotte, sier han.Moelven Modus sitt nye hovedkontor har flere sosiale møteplasser med innslag fra Moelven Woods produkter.

(Pressemelding fra Moelven)


Magasinet Treindustrien er et unikt nyhetsforum som leverer ferskt bransjestoff seks ganger i året. Bladets oppgave er å informere hele den trebearbeidende industrien samt omsetningsleddene, om hva som foregår innenfor områdene produksjon, teknikk, økonomi, design, markedsføring og bransjepolitiske spørsmål.

Vil du bli bedre kjent med bladet?
- Last ned bladet elektronisk
- Eller bestill abonnement

Her får du et innblikk i hva vi skriver om