Obs BYGG til topps i kundetilfredshet
Både omsetningen og tilfredsheten blant kundene når rekordnivåer for Coops byggevarekjede Obs BYGG.
I den ferske undersøkelsen til Norsk Kundebarometer, lander Obs BYGG på en tilfredshet på 77 poeng, noe som havner i kategorien «svært fornøyde kunder». Etter en vekst på 3 poeng plasserer kjeden seg helt til topps blant byggevarekjedene.
– Dette er en fantastisk anerkjennelse fra kundene, som også er våre eiere. Vi jobber målrettet med å gi kundene den beste handleopplevelsen hos oss, sier kjededirektør Espen Braaten i Obs BYGG.
Undersøkelsen omfatter til sammen 153 bedrifter fra rundt 30 ulike bransjer. Mer enn 6300 forbrukere har fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. Kundetilfredshet og lojalitet på en skala fra 0 til 100, der 0 er dårligst og 100 er best. Bedrifter som får mindre enn 60 kundetilfredshetspoeng, har klart misfornøyde kunder. Bedrifter som oppnår mer enn 80 kundetilfredshetspoeng, lykkes med å gjøre kundene sine begeistret.
Ikke bare scorer Obs BYGG høyt blant kundenes tilfredshet om dagen. De samme kundene handler byggevarer som aldri før.
Braaten sier at flere ønsker å gjøre mer selv.
– Vi har fortsatt å ta markedsandeler hittil i år, og kommer til å ta ytterligere markedsandeler utover året, sier han.
(Pressemelding)
Toppliste over byggevarekjeder:
Plass | Selskap | Tilfredshet | Endring |
1 | Obs BYGG | 77 | +3 |
2 | Byggmaker | 72,4 | +0,7 |
3 | Montér | 71,7 | +0,9 |
4 | Maxbo | 70,9 | -1,9 |
5 | XL-Bygg | 69,5 | -4,1 |
6 | Bygger’n | 69,3 | 1,4 |
7 | Byggmax | 66,4 | -2,1 |
(Pressemelding)