Olav-Inge-Røyset.jpg

Hjellegjerde satser

Hjel­le­gjer­de sat­ser ny pro­duk­sjons­lin­je i Nor­ge og økt sat­sing på eksportkolleksjonen.

Publisert

"Hjellegjerde er nå posisjonert for å kunne vokse, og med deltakelse i Køln signaliserer vi at vi er "back in business", sier adm.dir. Olav Inge Røyset.

De har igang­satt pro­ses­sen med fer­dig­stil­ling av kon­ser­nets nye pro­duk­sjons­lin­je i sel­ska­pets ek­si­ste­ren­de an­legg i Sykk­yl­ven. Den nye pro­duk­sjons­lin­jen er­stat­ter da­gens pro­duk­sjons­sy­stem og er til­pas­set kon­ser­nets pro­duk­sjons- og sor­ti­ments­stra­te­gi.

Produksjonsstrategien til Hjel­le­gjer­de leg­ger vekt på ef­fek­ti­vi­tet i ver­di­kje­den kom­bi­nert med unik lo­kal mø­bel­kom­pe­tan­se.

Pro­sjek­tet har sterk fo­kus på ef­fek­tiv are­al­ut­nyt­tel­se og re­du­ser­te drifts­kost­na­der, og ved full­fø­rel­se vil den nye fa­brik­ken ha re­du­sert are­al­bru­ken i Hjel­le­gjer­de Møb­ler AS (pro­duk­sjon Nor­ge) fra ca. 23.000 m2 til ca. 3000 m2. An­tall an­sat­te blir ufor­and­ret.

Den nye fa­brik­ken åp­ner 27. no­vem­ber 2009. Ny dag­lig le­der i sel­ska­pet er Tor­mod Strømmegjerde som kom­mer fra stil­lin­gen som pro­dukt­sjef i kon­ser­net.

Hjel­le­gjer­de vil i ja­nu­ar 2010 igjen del­ta med ut­stil­ling på den in­ter­na­sjo­na­le mø­bel­mes­sen IMM i Køln. Sel­ska­pet vil be­nyt­te mes­sen til å pre­sen­te­re pro­dukt­ny­he­ter og fin­ne nye in­ter­na­sjo­na­le sam­ar­beids­part­ne­re. Mes­sen reg­nes som en av de vik­tig­ste i bran­sjen, men Hjel­le­gjer­de har ikke hatt ut­stil­ling på sel­ve mes­sen si­den 2007 på grunn av sel­ska­pets fo­kus på end­rin­ger i sor­ti­ment og struk­tur.

Powered by Labrador CMS