Holder hodet kaldt
Bergene Holm AS melder om at salget av eksteriørprodukter er omsetningsmessig på omtrent samme nivå som 2009, selv om volumet er noe ned så langt i år.
Nå venter selskapet spent på ”sesongstart” for eksteriørprodukter etter påske. I et nyhetsbrev forteller de at de så langt ikke har latt seg friste til å selge 1. sorts impregnerte produkter til ekstra rabatterte priser.
– Vår bedømning er at det kan bli knapphet på disse produktene utover i sesongen og vårt fokus har i stedet vært å forberede høy leveringsdyktighet i sesongen for våre lojale kunder. Vi håper handelen holder hodet kaldt med tanke på prising av impregnerte produkter den nærmeste tiden. Det er merkelig at disse etterspurte produktene skal selges på billigsalg når sesongen starter og kundene står i kø for å handle. For handelens lønnsomhet er det utvilsomt dårlig medisin. Når lavpriskjeder, med små anlegg, få ansatte, smalt sortiment og i tillegg ”lavest prisgarantier”, så langt har lagt nivået for 28x120 1. sort terrassebord på rundt 13 kr /lm, bør andre aktører med mer kostbare markedskonsepter kjenne sin besøkelsestid i forhold til prisnivåer, skriver de i nyhetsbrevet.