Vi må bli flinkere til å formidle verdier
Dette påpekte flere av bedriftene som innledet Møbel+interiørkonferansen 2012.– Skal vi lykkes som norske leverandører, må vi få fram våre budskap og verdier, sier bransjesjef Egil Sundet, i Norsk Industri møbel+interiør.
Møbel+interiørkonferansen 2012 samlet i slutten av april 77 deltagere fra om lag 30 møbelleverandører og et par interiørbedrifter. I tillegg deltok en rekke fra miljøet rundt leverandørindustrien; underleverandører, banker, organisasjonene og det offentlige.Norsk Industri møbel+interiør skriver på sine nettsider at målet var større deltagelse, men at de tidlig merket at bedriftene er forsiktigere nå i disse litt krevende tidene." Flere av deltakerne påpekte viktigheten av at kjeder og leverandør møtes og jobber sammen for å få til positive ting, sier bransjesjef Egil Sundet.– Det er flere nivåer for utfordringene, og det er klart at det ikke bare er enkelt å diskutere situasjonen i vår møbel- og interiørbransje f.eks. med hensyn til distribusjon her hjemme – men de siste årene har Ola og Kari fått økt kjøpekraft, uten at vår bransje har tatt del i denne utviklingen. Derfor bør vi utveksle erfaringer og drøfte synspunkter sammen. Det er felles utfordringer for alle aktørene i bransjen, utdyper Sundet på nettsidene deres." På årsmøtet i bransjeforeningen ble det bestemt å avholde neste konferanse i Oslo-området, og veksle annethvert år mellom Oslo og Ålesund. Det vil også bli en tydeligere veksling i programmet mellom årene.Foredrag fra årets konferanse er tilgjengelige på nettsidene til Norsk Industri møbel+interiør. Les mer her
"