ByggiBilde2

Optimera etablerer ny byggevarekjede

Optimera Handel etablerer byggevarekjeden Byggi.   Fra lanseringsdagen torsdag 12. september har Byggi allerede god dekning i markedet. I ryggen får kjeden Optimera sitt omfattende produktsortiment, logistikkløsninger og markedsapparat.

Publisert

Ann Rosalind Fredriksen og Lars Petter Grandahl legger vekt på at Byggi skal gjøre det enkelt for kunden å handle.

”Alt du trenger – gjort enkelt” er slagordet til den nye byggevarekjeden. Byggi er en såkalt frivillig kjede, noe som innebærer at kjedemedlemmene selv eier butikkene. Optimera Handel er hovedleverandør og eier kjedekonseptet, heter det i en pressemelding.

– Fra første stund var det klart at navnet på den nye byggevarekjeden måtte bli ”noe med bygg i”. Derfor ble det Byggi, sier direktør Lars Petter Grandahl i Optimera Handel om navnevalget.

Byggi vil bli brukt i kombinasjon med et stedsnavn, som Byggi Valdres og Byggi Hunsfoss. De to butikkene er kjedens pilotbutikker.

– Det er ikke hver dag en ny byggevarekjede ser dagens lys her i Norge. Vi starter opp i Sør-Norge og satser videre ved å ønske nye butikker velkommen i kjeden, legger Grandahl til.

Optimera Handel driver en virksomhet som omsetter årlig for godt over 600 mill. kroner og inngår i Optimera. Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer og trelast. Optimera står også bak byggevarekjeden Montér, Optimera proffsentere og Trend-kjeden. Trend er en kjede av bygge-, jernvare - og malingbutikker. Byggi satser som byggevarekjede og med seg fra starten har de tidligere Trend-medlemmer.

– Kjedemedlemmene har allerede en solid forankring i sitt nærmiljøet. Gjennom Byggi ønsker vi å forsterke deres posisjon med et kjedekonsept tuftet på: "Der det er enklest å handle". Vi satser på et tydelig byggevarekonsept og en tilpasset markedskommunikasjon for å innfri dette, sier markedssjef i Optimera Handel Ann Rosalind Fredriksen.

Powered by Labrador CMS