
Kommersialisering av Durapulp
Södra tar nå det første kommersielle skrittet ut på det internasjonale markedet for biokomposittmaterialet Durapulp. Det skjer gjennom samarbeide med britiske James Cropper PLC, og ambisjonen er å nå konsumentmarkedet med produkter som har Durapulp som råstoff, melder Södra i en pressemelding.
Tidligere har Södra utviklet en barnestol, basert på Durapulp.

Södra og James Cropper slår sammen sine respektive kjerne- kompetanser og skaper kryssfunksjonelle ekspertteam som tar sikte på å utvikle Durapulp-løsninger for et bredt anvendelses-område. – James Cropper har høy teknisk kompetanse og en global markedekning som kjør at vi kan øke tempoet i å kommersialisere Durapulp, sier Anna Altner, prosjektleder i Södra for Durapulp. – Samarbeidet skal innledningsvis fremst skje innen nisje- og luksusemballasjeløsninger, men vi ser også bredere anvendelsesområder, inklusive hagebruksmarkedet, sier Jacqueline Redman, strategisk markeds- og innovasjonssjef hos James Cropper.
Les hele meldingen fra Södra her.
"