Mona Gran Sukke hos Bergene Holm kunne for første gang vise frem den nye «Nord Raus». Fredrik Jacobsen fra Maxbo er en av produsentene som har satset på Bergene Holms produkter i sine Maxbo-hytter. (Foto: Katrine Lunke)

Fortsetter suksessen med gran-panel

Først lanserte Bergene Holm det utvendige panelet «Nord» i gran. I januar kom tilsvarende som interiørpanel. Nå lanserer de flere produkter i samme serie.

Publisert

– Interessen for gran har vist seg å være formidabel, sier Mona Gran Sukke, prosjektleder for produktutvikling hos Bergene Holm, i en pressemelding.

Salget av det utvendige panelet var så godt at Bergene Holm måtte utvide produksjonskapasiteten. Spenningen var derfor stor på interessen for «Nord» som interiørpanel.

– Mottakelsen har vært utrolig bra, og salgstallene øker hele tiden. Fortsetter denne utviklingen, vil dette interiørpanelet i løpet av få år bli like stort som Setergrå, som er vårt største produkt, sier Gran Sukke.

Dobler volumet neste år

Salget av de utvendige Nord-panelene fortsetter også suksessen, og allerede nå har de nådd budsjettene sine for 2019. Neste år regner de med å doble volumet på disse produktene i forhold til i år.

– Responsen på «Nord» generelt har vært utrolig god, både blant proffene og forbrukerne som har vært innom. Flere byggmestre har sagt at dette er produkter de skal bruke fremover. Kvistbildet på gran er mindre og roligere enn på furu, og det er en viktig grunn til interessen, sier Gran Sukke.

I høst gjør Bergene Holm Nord-kolleksjonen komplett, med å lansere listverk til vindu, dør og gulv i de samme fargene. På Bygg Reis Deg viste de det frem for første gang.

Håper flere vil bruke ferdigbehandlet panel

På Bygg Reis Deg viste Bergene Holm også frem en ny kledningsprofil som heter «Nord raus». Den er tykkere enn vanlig «Nord» og hele 30 cm bred. Også den har blitt veldig godt mottatt. Nå håper Gran Sukke de kan få enda flere sluttbrukere til å etterspørre og bruke ferdigbehandlet panel. Da blir det fortere ferdig samtidig som lønnsomheten til proffene kan øke.

– Før jeg begynte i Bergene Holm pusset jeg opp en hytte og visste ikke at dette fantes. Jeg skulle ønske en selger hadde sagt at man kunne få ferdige beisede produkter. Da hadde jeg sluppet mye unødvendig arbeid, sier hun.

– God miljøprofil og en fornuftig pris

En av Bergene Holms store kunder er Maxbo, som de har samarbeidet med i mange år. De bruker kun produkter fra trelastprodusenten i sine nye Maxbo-hytter, både de innvendige og utvendige panelene.

– Vi opplever at Bergene Holm har truffet veldig godt med produktene sine. De har et utseende som kundene våre liker veldig godt, de har en god miljøprofil og en fornuftig pris, sier Fredrik Jacobsen, kategori gruppesjef og ansvarlig for trelast og byggesystemer hos Maxbo.

– Maxbo har vært veldig proaktive og tatt veldig godt imot de nye produktene våre. Det motiverer til stadig produktutvikling, sier Gran Sukke hos Bergene Holm.

(Pressemelding)

Magasinet Treindustrien er et unikt nyhetsforum som leverer ferskt bransjestoff seks ganger i året. Bladets oppgave er å informere hele den trebearbeidende industrien samt omsetningsleddene, om hva som foregår innenfor områdene produksjon, teknikk, økonomi, design, markedsføring og bransjepolitiske spørsmål.

Vil du bli bedre kjent med bladet?
- Last ned bladet elektronisk
- Eller bestill abonnement

Her får du et innblikk i hva vi skriver om

Powered by Labrador CMS