Byggevarekjeden Montér, eid av Optimera, har opplevd sterk vekst det siste året og har passert over 100 byggevarehus.

Montér med over 100 byggevarehus

Byggevarekjeden Montér, eid av Optimera, har opplevd sterk vekst det siste året. Kjeden har økt med 17 forhandlere og egeneide butikker i løpet av de siste 12 månedene, og har dermed passert over 100 byggevarehus.

Publisert

Ekspansjonen satte fart da Montér i 2016 fikk fire nye forhandlere: Hamco Bygg, Lofoten, Øygarden og Hurdal, i tillegg til oppkjøpet av Brekstad. Mot slutten av 2016 ble det også klart at SN-gruppens ti varehus i Nord-Norge skulle bli Montér forhandlere. Optimera hadde lenge vært på utkikk etter en attraktiv partner i Nord-Norge for Montér-kjeden og gjennom denne avtalen fikk de en stor, god og seriøs byggevareaktør med på laget.

Bredt sortiment og fagkunnskap

Nå har også tidligere Byggmakker Tana og Byggmakker Kirkenes blitt med på Montér-kjedens ekspansjon i Nord-Norge. Dermed har kjeden blitt en av de ledende aktørene i det nordnorske byggevaremarkedet, og de dekker nå hele landet.

– Vi har sett at det er behov for bredt sortiment og fagkunnskap ute i butikkene. Montér-kjeden har derfor dette som hovedfokus for å imøtekomme kravene til både privat- og proffkundene, og ser nå gode resultater på satsingen, sier Anniken Wollan, forhandleransvarlig i Optimera, i en pressemelding.

Fortsatt sterke vekstambisjoner

Gjennom organisk vekst og en offensiv oppkjøpsstrategi har fransk-eide Optimera gått fra å være nummer tre til å bli nummer én i det norske byggevaremarkedet. Selskapet har fortsatt sterke vekstambisjoner innen alle sine markedssegmenter, både gjennom organisk vekst og en offensiv oppkjøpsstrategi.

– Vekststrategien vår har båret frukter, både for Montér-kjeden og Optimera som helhet. Vi har planer om å fortsette den gode utviklingen, og er stadig på jakt etter nye forhandlere, sier Lars Petter Grandahl, direktør for Optimera Handel.

(Pressemelding)

    Magasinet Treindustrien er et unikt nyhetsforum som leverer ferskt bransjestoff seks ganger i året. Bladets oppgave er å informere hele den trebearbeidende industrien samt omsetningsleddene, om hva som foregår innenfor områdene produksjon, teknikk, økonomi, design, markedsføring og bransjepolitiske spørsmål.

    Vil du bli bedre kjent med bladet?
    - Last ned bladet elektronisk
    - Eller bestill abonnement

    Her får du et innblikk i hva vi skriver om

    Relaterte artikler

      Powered by Labrador CMS